Jest nas 60 milionów – Kampania Społeczna
30 lipca 2019 roku w siedzibie Polskiego Radia zostało zawarte porozumienie o współpracy w zakresie realizacji kampanii społecznej „Jest nas 60 milionów”.
Porozumienie w tej sprawie podpisali we wtorek m.in. marszałek Senatu Stanisław Karczewski, prezydencki minister Adam Kwiatkowski, szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański oraz prezes Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” Dariusz Piotr Bonisławski.
Jej głównym założeniem jest poszerzenie wiedzy o Polonii i Polakach z zagranicy w kraju oraz wiedzy o Polsce w środowiskach polonijnych, a także przede wszystkim budowanie świadomości globalnej wspólnoty Polaków.
Omawiając idee kampanii marszałek Senatu podkreślał, że to ważne, by Polacy w kraju i na obczyźnie poznawali się wzajemnie; jak zaznaczył, mają oni wielki potencjał, o którym trzeba mówić. Karczewski zapowiedział, że w związku z tym będą podejmowane liczne akcje, a on sam – na początek – zamierza co drugi dzień przybliżać jakiś element kampanii na swoim koncie na Twitterze.
Marszałek Stanisław Karczewski mówił, że kampania „Jest nas 60 milionów” jest dla wszystkich – Polaków w kraju, poza jego granicami, ale też wszystkich innych, którzy interesują się Polską. „Będziemy poznawać się, chwalić się tym, jak się rozwijamy i poznawać Polonię oraz budować mosty. Mam nadzieję, że po tych mostach bardzo dużo Polaków będzie przyjeżdżało i wracało do Polski” – powiedział marszałek Senatu. Dodał, że obecnie istnieje Muzeum Emigracji w Gdyni, a jemu marzy mu się, by w przyszłości mogło powstać muzeum powrotów, dokumentujące liczne powroty rodaków do kraju.
Minister Adam Kwiatkowski wyraził nadzieję, że kampania przyczyni się do popularyzacji wiedzy o Polakach. „Mamy czym się chwalić, nie tylko tym, że jest nas 60 mln, ale także tym, jak te miliony ludzi zaistniały w historii miejsc, w których oni się znaleźli, nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie; tego powinniśmy się uczyć” – wskazywał.
Dariusz Piotr Bonisławski, prezes Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” przypomniał, że kampania rozpoczęła się 1. Kongresem Młodzieży Polonijnej w Ameryce Południowej zorganizowanym na początku lipca tego roku w Kurytybie przez Wspólnotę Polską. Polonia jest taka jacy jesteśmy my – tu, w Polsce – a więc są tam ludzie, którzy bardzo kochają swój kraj, pomimo tego, że ich przodkowie wyjechali bardzo dawno temu (w Brazylii mija 150 lat od pierwszej emigracji) a na co dzień, żyjąc w lokalnych społecznościach, charakteryzują się tym, że akceptują reguły kraju do którego przyjechali. Są dobrymi Amerykaninami, Francuzami czy mieszkańcami Wielkiej Brytanii, akceptując i wpisując się w tamtejsze zwyczaje jednocześnie nie zapominając o swoich – powiedział prezes Bonisławski.
Kampania społeczna „Jest nas 60 milionów” ma na celu informowanie polskiego społeczeństwa o Polonii i Polakach mieszkających za granicą m.in. poprzez przedstawianie historycznych, ekonomicznych i kulturowych uwarunkowań emigracji, a także naszych rodaków mieszkających poza granicami o Polsce, jej rozwoju, osiągnięciach dynamicznej transformacji oraz możliwościach uzyskania wsparcia od państwa polskiego.
Źródło: wspolnotapolska.org.pl
pablo
taka siła a wciąż niedostatecznie wykorzystana – 60-milionowy naród to przecież światowa czołówka
Jan
Faktycznie to naprawdę ważne, by Polacy w kraju i na obczyźnie poznawali się wzajemnie i wspierali. To jest wielki potencjał, jeszcze wciąż czekający na wykorzystanie.
!!!
60 milionów POLAKÓW – to wielka siła, warto te liczbę przekuć na wzrost autentycznego znaczenia naszego Narodu jako poważnego gracza rangi światowej!!!